четвер, 10 листопада 2016 р.

Корекційно-розвивальна робота

Заняття 1. Я контролюю стрес
Мета: ознайомити випускників з основними способами зниження тривоги у стресовій ситуації.
Завдання: дбайливе ставлення до особистості кожного учня, забезпечення атмосфери психологічної безпеки учасників.
Учасники: випускники 11-х класів.
Структура: заняття починається з гімнастики – короткої динамічної вправи, що має підвищити енергію групи; анонсування теми – коротке пояснення того, про що йтиметься на занятті та чому це важливо (завдання анонсування – зацікавити учнів); інформування – теоретичне повідомлення, що підкріплюється далі практичними вправами; рефлексія – обговорення заняття з дітьми.
Гімнастика.
Вправа «Стан тривоги і спокою».
Мета: дати змогу відчути себе в ситуації тривоги, звернути увагу на свій стан. Учасникам психолог пропонує заплющити очі та якнайкраще пригадати або уявити ситуацію, яка викликає у них тривогу або хвилювання. Необхідно звернути увагу на те, що відбувається з тілом, як кожен учень почувається у ситуації тривоги. Потім пропонується пригадати ситуацію, в якій вони не хвилюються, а навпаки – спокійні, і знову звернути увагу на своє тіло (поза, відчуття), показати рухами, жестами свій емоційний стан.
Після закінчення вправи потрібно обговорити результати і намалювати тривогу, спокій. Малюнок тривоги розірвіть і викиньте у сміттєвий кошик. Із другого малюнка складіть куточок «релаксу». Необхідно звернути особливу увагу на те, що тривога супроводжується напруженням, а спокій – розслабленням.
Вправа «Мої очікування вад заняття». Анонсування теми.
Неспокій – один з головних чинників поганої роботи пам’яті і концентрації уваги при складанні іспиту. Кожній людині потрібно знати психологічні засоби зниження тривоги.


Інформування.
Стан тривоги зазвичай пов’язаний із м’язовим напруженням. Інколи для того, щоб досягти спокою, достатньо буває розслабитися. Такий спосіб боротьби із тривогою називають релаксацією. Можна проводити м’язову релаксацію або релаксацію за допомогою дихання.
Вправа «М’язова релаксація».
Мета: навчити справлятися із м’язовим напруженням.
Сядьте або станьте, будь-ласка, у зручну позу. Покладіть руки на коліна і заплющте очі. Зосередьте вашу увагу на руках. Вам потрібно відчути тепло своїх рук, їхню м’якість. Якщо в руках є напруження, просто дозвольте йому бути. Про те, що досягнуто повного розслаблення, можна говорити, якщо руки теплішають і стають важкими.
-    Які відчуття викликала у вас ця вправа?
-    Чи вдалося вам розслабитися?
Вправа «Дихальна релаксація».
Мета: навчити справлятися із тривогою, використовуючи дихання.
Найпростіший спосіб – це контрольоване дихання. Потрібно запропонувати дітям сісти або стати, як їм зручно, заплющити очі і зосередитися на диханні. Подумки рахуйте від 1 до 4 – вдих, потім від 4 до 1 – видих.
-    Як змінюється ваш стан?
-    Чи виникали труднощі при виконанні вправи?
-    Чи впоралися ви із завданням?
-    Що допомагало і що заважало при виконанні цієї вправи?
Рефлексія.
-    Як ви почуваєтеся?
-    Який засіб зняття тривоги виявився найкращим саме для вас?
-    Що давалося легко, а де відчували труднощі?
-    Які є побажання на наступне заняття?
Необхідно пояснити учасникам, що не існує єдиного правильного способу подолати стрес, кожен має обрати те, що підходить особисто йому.

Немає коментарів:

Дописати коментар