Професії
типу «людина – природа».
Предмет праці: об’єкти живої та неживої
природи, земля, атмосфера, корисні копалини, рослини, тварини, біологічні
процеси.
Види діяльності в яких можна себе реалізувати: вивчення живої
та неживої природи, дослідження, добування корисних копалин, вирощування
рослин, догляд за тваринами, профілактика та лікування захворювань рослин та
тварин.
Особистісні якості, які є важливими: ініціативність,
самостійність у розв’язанні практичних завдань, дбайливість, інтуїція, фізична
підготовка, терпіння, любов до природи, спостережливість, самовладання.
Вимоги професії до людини: аналітичне
мислення, багате уявлення, оперативне мислення, наочно-образна пам'ять,
витривалість, наполегливість, відповідальність та терплячість в умовах нестачі
комфорту.
Приклади професій: агроном, ветеринар, рослинник,
фермер, кінолог, мікробіолог, бджоляр, лісник, овочівник, еколог, біолог.
Професії
типу «людина-техніка».
Предмет праці: машини, механізми, технічні
системи та об’єкти, матеріали, види енергії.
Види діяльності в яких можна себе реалізувати: створення,
монтаж, складання, експлуатація, управління, ремонт техніки.
Вимоги професії до людини: високий
інтелект, технічне мислення, стійкість нервової системи, високі показники пам’яті,
просторова уява, координація рухів, витримка, цілеспрямованість, самоконтроль,
врівноваженість.
Особистісні якості: точність,
схильність до конкретних дій, а не до абстрактних роздумів, технічна творчість,
висока виконавська дисципліна.
Приклади професій: інженер, архітектор, водій,
пілот цивільної авіації, енергетик, машиніст потягу, токар, слюсар, крановик.
Професії
типу «людина-людина».
Предмет праці: людина, група людей, колектив,
шкільні та навчальні класи, група дитсадка, бригада робітників, екіпаж.
Види діяльності в яких можна себе реалізувати: медичне
обслуговування, навчання та виховання, побутове обслуговування, правовий
захист, інформаційне обслуговування, соціальна допомога і захист, управління.
Вимоги професії до людини: високі
показники пам’яті, логічність мислення, вміння встановлювати стосунки з людьми,
допомога в оволодінні основами наук, здатність розуміти стан людей,
акуратність, пунктуальність, доброта, самовладання.
Особистісні якості: вміння ефективно
взаємодіяти з людьми, спілкуватись, бути ввічливим, спокійним.
Приклади професій: вчитель, вихователь, продавець,
тренер, лікар, менеджер, соціальний працівник, секретар, офіціант,
адміністратор, психолог, кореспондент, стюардеса.
Професії
типу «людина-знакова система».
Предмет праці: тексти, цифри, формули, мови,
коди, умовні позначення, карти.
Види діяльності в яких можна себе реалізувати: обчислення,
підрахунок, виконання креслень, схем, переклади текстів, аналіз та зберігання
інформації, ведення записів.
Вимоги професії до людини: точність зорового
сприйняття, концентрація уваги, логічне мислення, вміння аналізувати та
узагальнювати, емоційна стійкість, точність рухів, відповідальність та
організованість.
Необхідні професійні якості: пунктуальність,
інтерес до знакових систем: текстів, таблиць, формул, схем, карт, умовних
сигналів.
Приклади професій: перекладач, програміст,
бухгалтер, економіст, юрист, касир, метролог.
Професії
типу «людина-художній образ».
Предмет праці: літературні твори, художні
образи, предмети прикладного мистецтва, скульптура, музика, естетика умов праці
та відпочинку.
Види діяльності в яких можна себе реалізувати: художнє
відображення дійсності, проектування, моделювання, відтворення, створення
образів, виготовлення художніх виробів.
Вимоги професії до людини: гарний художній
смак, розвинуте просторове та образне мислення, творче уявлення, емоційність,
точне сприйняття кольору та відтінків, стійкість уваги, спостережливість.
Особисті професійні якості: музичні,
художні, акторські здібності.
Приклади професій: художник, музикант, письменник,
актор, скульптор, режисер, дизайнер, реставратор художніх творів, фотограф.
Немає коментарів:
Дописати коментар