четвер, 10 листопада 2016 р.

Корекційно-розвивальна робота



Тематичне заняття на тему: Обери професію до душі
Мета: активізувати процес самопізнання, свідомого професійного вибору старшокласників; розвивати навички самоаналізу, планування; розширювати уявлення про світ професій та їхні особливості.
Знайти себе в світі професій означає отримати можливість добре заробляти, почувати себе потрібним людям, максимально розкрити свої здібності.
Вправа «Цінності майбутньої професії»
Оберіть цінності майбутньої професії від найбільш важливих до найменш важливих.
1.     Можливість застосовувати здобуті знання на практиці.
2.     Рівень професійної підготовки.
3.     Бажання працювати в конкретному трудовому колективі, жити його інтересами.
4.     Можливість принести найбільшу користь суспільству.
5.     Упевненість в успішному виконанні виробничих завдань.
6.     Творчі можливості професії.
7.     Прагнення стати кваліфікованим спеціалістом в обраному виді діяльності.
8.     Можливість підвищувати свою загальну і професійну підготовку.
9.     Прагнення реалізувати поставлену мету в обраній професії.
10.                       Можливість працювати із сучасною технікою й обладнанням.
Вправа  «Професія на букву».
Психолог. Зараз я назву букву. Ваше завдання – пригадати якомога більше професій на цю літеру, показати, що ви знаєте світ професій.
Ведучий каже букву, а учасники по колу називають професії. Якщо вказують незнайому професію, ведучий просить пояснити, що мається на увазі. Якщо гравець не може пояснити, то така назва не зараховується, і хід передається іншому гравцеві (як варіант – попередній учасник вибуває з гри.)
Вдалий і невдалий вибір професії.
Психолог. Давайте подумаємо, що ви можете зробити вже сьогодні для того, щоб надалі уникнути безробіття й отримувати гідну заробітну плату? Обговорюючи ми будемо орієнтуватися на фактори, що впливають на заробітну плату.
Приклади правильних відповідей:
-         Обрати професію, яка потрібна на ринку праці;
-         Здобути необхідний рівень кваліфікації;
-         Добре вивчити професію;
-         Визначити професійно важливі риси, розвивати і вдосконалювати їх.
Формула «Хочу. Можу. Треба».
Сформулювати правило вибору професії дуже просто: необхідно, щоб фах відповідав схильностям, потенціалу, здібностям людини, щоб він був потрібен суспільству.
«Хочу» - інтереси і нахили, що часто визначають вибір професії. Інтерес – це прагнення до пізнання, бажання ознайомитися з певним предметом, явищем, вивчити його. Обрати професію за інтересами – означає обрати те, що подобається та приваблює. Слід урахувати, що людина може зацікавитися і тими професіями, до яких найменш здібна, наприклад, наслідуючи товаришів, вступити  до одного навчального закладу за компанію або ж звернути увагу на»модний» фах. У такому випадку вибір не можна назвати правильним.
«Можу» - здібності, індивідуально-психологічні особливості, стан здоров’я. Здібності – сукупність індивідуально-психологічних особливостей людини, які є передумовою успішного виконання певних видів діяльності (набуття знань, умінь і навичок; використання їх у праці).
Обираючи професію, слід відповісти не лише на запитання «Чого я хочу?» і «Що я можу?», але й «Що потрібно іншим?».
«Треба» -  потреби ринку праці, тобто професія має бути актуальною.
Вправа «Ідентифікація з генієм».
Уявіть, що ви видатна людина. Побудьте нею протягом певного часу. Спробуйте перейнятися інтелектуальними інтересами, захопленнями і турботами цієї людини.
Відчуйте красу діяльності (науки) так, як відчувала ця людина.
Відчуйте, як геній передає вам своє захоплення цим видом діяльності, своє творче ставлення до справи.
Запишіть свої враження, думки, що виникли під час виконання вправи.
Інформування.
За предметом праці виділяють 5 типів професій:
До професій типу «людина – людина» належать ,пов’язані з:
- медичним обслуговуванням (лікар, медсестра);
 - навчанням і вихованням (вчитель, вихователь);
 - побутовим обслуговуванням (продавець);
 - правовим захистом (юрист, інспектор);
- соціальною допомогою та захистом .
Професії цього типу висувають вимоги до таких рис працівника, як уміння встановлювати і підтримувати ділові контакти, розуміти стан людей, впливати на інших, проявляти витримку, спокій і доброзичливість, мати гарні комунікативні навички.
Тип «людина – техніка» включає професії, пов’язані з:
-         створенням, монтажем, збиранням і налагодженням технічних пристроїв (монтажник);
-         експлуатацією технічних засобів (водій, токар);
-         ремонтом техніки (механік).
Цей тип професії вимагає від працівника високого рівня розвитку наочно-образного мислення, просторової уяви, технічної обізнаності та кмітливості.
Тип «людина – знакова система» об’єднує професії, пов’язані з:
-          текстами (бібліотекар, перекладач);
-         цифрами, формулами й таблицями (програміст, бухгалтер);
-         кресленнями, картами, схемами (штурман);
-         звуковими сигналами (радист).
Професії цього типу вимагають від людини здатності до абстрактного мислення, оперування числами, стійкого зосередження уваги, терпіння, вміння працювати з цифрами, формулами, схемами, графіками.
До типу «людина – художній образ» належать професії, пов’язані з:
-         створенням, проектуванням, моделюванням художніх виробів (художник, композитор);
-         відтворенням, виготовленням різноманітних виробів за ескізом, зразком (ювелір, реставратор);
У професіях цього типу потрібні розвинутий художній смак, висока естетична чутливість, багата та яскрава уява, образна пам'ять, мислення.
До типу «людина – природа»належать професії, пов’язані з:
-         вивченням живої та неживої природи (мікробіолог);
-         доглядом за рослинами і тваринами (лісник, зоотехнік);
-         профілактикою та лікуванням захворювань рослин і тварин (ветеринар).
Цей тип передбачає наявність у людини доброї спостережливості, здатності орієнтуватися в умовах непередбачуваності й віддаленості результатів. Змінювати мету залежно від умов, витривалості й терплячості в умовах невисокого комфорту.

Немає коментарів:

Дописати коментар